کیخا در صحن علنی: مشکل اصلی گرفتاری های کشور، سازمان برنامه و بودجه است

به گزارش مجله سلو بلاگ، رئیس کمیسیون کشاورزی گفت: مشکل اصلی توسعه نیافتگی و گرفتاری های کشور، سازمان برنامه و بودجه است.

کیخا در صحن علنی: مشکل اصلی گرفتاری های کشور، سازمان برنامه و بودجه است

به گزارش ، احمدعلی کیخا رئیس کمیسیون کشاورزی در جلسه علنی امروز (یکشنبه 25 فروردین) مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در اینکه حجم بارش ها زیاد بوده و علت آن هم تغییر اقلیم است، شکی نیست اما اینکه چرا حجم خسارت زیاد بود موضوعی است که باید به آن پاسخ داده شود.

وی افزود: اطلاعیه هایی که از سوی سازمان هواشناسی صادر می شود هرگز به صورت کمی نمی گوید که چه حجمی از سیلاب در روزهای پیش رو بوجود خواهد آمد. رئیس سازمان هواشناسی پیش از این درخواست خرید تجهیزات را با توجه به تحریم ها داشت که مجلس به آن توجه نکرد در حالی که پیش بینی ها باعث می شود میزان خسارات به میزان محسوسی کاهش پیدا کند.

رئیس کمیسیون کشاورزی شرح داد: وزیر راه بگوید دلیل این همه خسارات در بخش راه چیست و چرا جاده سازی بدون توجه به احتمال آبگرفتگی انجام می شود؟ مردم می خواهند بدانند مجوز ساخت و ساز در حریم آب ها را چه کسانی می دهند و چه کسانی باعث تخریب جنگل ها و مراتع هستند.

کیخا بیان نمود: عدم توانمندی برخی دستگاه های تخصصی در انجام وظیفه باعث شد اتفاقات تشدید شود و فقدان مدیریت توانمند در بحران نیز مشهود بود، این بحران قابل مدیریت بود اما متأسفانه مدیریت نشد.

وی گفت: مشکل اصلی توسعه نیافتگی و گرفتاری های کشور، سازمان برنامه و بودجه است، پخش بودجه در این سازمان غالب شده و این سازمان به جای اینکه برنامه ریزی کند فقط تقسیم پول می کند، طرح های استان ها نیز متناسب با نیازهایشان نیست.

کیخا در انتها گفت: ما نباید در لحظه تصمیم بگیریم، متأسفانه برنامه های توسعه کشور صرفاً مقطعی دیده می شود؛ تا دیروز خشکسالی بوده و برنامه ها بر این اساس بوده، الان هم سیل است و دیگر بحث خشکسالی فراموش شده است که امیدواریم این رویه تغییر کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 16 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 4054

به "کیخا در صحن علنی: مشکل اصلی گرفتاری های کشور، سازمان برنامه و بودجه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیخا در صحن علنی: مشکل اصلی گرفتاری های کشور، سازمان برنامه و بودجه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید