گزارش نیویورک پست علیه بایدن جنجال ساز شد

به گزارش مجله سلو بلاگ، ترامپ و هوادارانش به دلیل محدود کردن دسترسی به یک گزارش درباره جو بایدن، نامزد دموکرات ها در انتخابات پیش روی آمریکا، به توییتر و فیس بوک اعتراض کردند.

گزارش نیویورک پست علیه بایدن جنجال ساز شد

به گزارش یورونیوز، دو شبکه اجتماعی عظیم آمریکایی روز گذشته دسترسی به گزارشی در روزنامه نیویورک پست را که ادعا می نماید به ایمیل هایی دست پیدا نموده است که اقدام خلاف قانون جو بایدن و خانواده اش را نشان می دهد، محدود کردند.

دونالد ترامپ، رودی جولیانی، وکیل وی و بعضی از سناتورهای جمهوری خواه، توییتر و فیس بوک را به دلیل محدود کردن امکان به اشتراک گذاشتن این گزارش محکوم کردند. آن ها می گویند که این گزارش ثابت می نماید که جو بایدن و پسرش هانتر در معاملات همراه با فساد در اوکراین دخیل بوده اند.

رودی جولیانی در گذشته بارها این ادعا را درباره بایدن و پسرش مطرح نموده بود.

همزمان دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در توییتی نوشت که چقدر وحشتناک است که توییتر و فیس بوک ماجراهای مربوط به جو بایدن چُرتی و هانتر پسرش در نیویورک پست را حذف نموده است.

ترامپ تاکید نموده است که چیزی بدتر از سیاستمدار فاسد وجود ندارد.

توییتر در واکنش به این موضوع گفته است که این مطالب قوانین این شبکه اجتماعی را که مانع از اشتراک گذاری اطلاعات شخصی می گردد، نقض می نماید.

هانتر بایدن در سال 2014 یعنی زمانیکه پدرش معاون باراک اوباما، رئیس جمهور وقت آمریکا بود به هیات مدیره شرکت گاز اوکراین بوریسما پیوست.

سناتورهای جمهوری خواهد معتقدند که این انتصاب ممکن است در تضاد منافع باشد اما هنوز شواهدی ارائه نشده است که حضور هانتر بایدن در بوریسما بر سیاست های ایالات متحده آمریکا تاثیر داشته باشد.

نیویورک پست چه می گوید؟

روزنامه نیویورک پست، روز چهارشنه ایمیل ها و عکس های ادعایی از لپ تاپ هانتر بایدن منتشر نموده است.

ایمیل اصلی که از سوی روزنامه نیویورک پست برجسته شده است، پیغامی مربوط به ماه مه سال 2015 است که در آن ادعا شده است که از سوی وادیم پوژارسکی، مشاور شرکت بوریسما برای هانتر بایدن ارسال شده است.

نیویورک پست می گوید که در این ایمیل او از هانتر بایدن تشکر می نماید که به واشنگتن دعوتش کرد و فرصتی برای دیدار با جو بایدن در اختیار او گذاشته است.

با این حال معین نمی گردد که آیا او واقعا با جو بایدن دیدار نموده است یا نه.

کارزار انتخاباتی بایدن در بیانیه ای گفت که برنامه های بایدن را در آن موقع آنالیز نموده است و هیچ جلسه ای برگزار نشده است.

اندرو بیتس، سخنگوی ستاد انتخاباتی بایدن تاکید نموده است که کمیته های سنا به رهبری جمهوری خواستار پیش از این به این نتیجه رسیده اند که بایدن هیچگونه تخلفی در ارتباط با اوکراین انجام نداده است.

مطالب ادعایی چگونه به دست آمده است؟

نیویورک پست گفته است که به وسیله رودی جولیانی به یک هارد دیسک حاوی پیغام ها [ایمیل ها] و عکس های هانتر بایدن رسیده است. آن ها گفته اند که این مطالب در یک کامپیوتر رها شده در یک تعمیرگاه وسایل کامپیوتری پیدا شده است.

در این گزارش آمده است که نمی توانند تایید نمایند فردی که کامپیوتر را به تعمیرگاه سپرده است، هانتر بایدن بوده باشد. نیویورک پست همچنین می گوید که اف بی آی در جریان این موضوع قرار داشت اما رسانه های دیگر آمریکایی می گویند که اف بی آی از اظهارنظر در این باره خودداری نموده است.

توماس رید، متخصص اطلاعات در دانشکده مطالعات بین المللی پیشرفته دانشگاه جانز هاپکینز گفت که برای او هنوز روشن نیست که ایمیل های ادعا شده هک شده اند یا جعلی هستند.

توییتر و فیس بوک چه پاسخی داد؟

توییتر می گوید که تصاویر موجود در گزارش شامل اطلاعات شخصی و خصوصی مانند آدرس های ایمیل و شماره تلفن ها بود که قوانین ما را نقض می نمایند.

از سوی دیگر اندی استون، سخنگوی فیس بوک نیز گفت این شرکت در کوشش است تا انتشار گزارش را در فیس بوک کاهش دهد.

وی تاکید نمود که این شبکه اجتماعی اگر نشانه هایی درباره غلط بودن یک مطلب داشته باشد می تواند به طور موقت علیه محتوای منتظر آنالیز از سوی سازمان های خبری و افراد دیگر اقدام کند.

نیویورک پست نیز در واکنش به این اقدام گفت: ابتدا سانسور کنید و سپس سوال کنید: این یک نگرش توهین آمیز است که دو غول آمریکایی شبکه های اجتماعی در پیش گرفته اند.

از سوی دیگر دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا پس از انتشار این گزارش گفت که ما به تازگی به وسیله اسنادی که از سوی نیویورک پست که یک روزنامه بسیار خوب است، منتشر شده فهمیدیم که جو باید در خصوص دخالت خود در تجارت فاسد پسرش به صراحت دروغ می گوید.

وی از جو بایدن خواست که خیلی سریع تمام ایمیل ها، جلسات، تماس های تلفنی، رونوشت ها و سوابق مربوط به دخالتش در معاملات تجاری خانواده اش و سواستفاده از قدرتش در سراسر دنیا از جمله در چین و روسیه را منتشر کند.

پریها: مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: فرارو
انتشار: 14 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 شهریور 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 24189

به "گزارش نیویورک پست علیه بایدن جنجال ساز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش نیویورک پست علیه بایدن جنجال ساز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید