یک میان وعده سالم برای فصل سرما

به گزارش مجله سلو بلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- کشمش سیاه، یک خوردنی سالم و مفید به خصوص برای فصل زمستان است زیرا نه تنها به کاهش وزن یاری می نماید بلکه برای کنترل سطح کلسترول و فشارخون نیز موثر است.

یک میان وعده سالم برای فصل سرما

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، در ماه های سرد سال اغلب افراد در طول روز ممکن است به دفعات بیشتری احساس گرسنگی نمایند و از این رو اگر در پی میان وعده ای سالم و شیرین برای کنترل اشتها در بین وعده های غذایی در طول فصل سرما هستید، کشمش سیاه گزینه مناسبی است زیرا نه تنها باعث می گردد فرد برای مدت طولانی گرسنه نگردد و وزن کاهش پیدا کند، بلکه باعث می گردد سطح کلسترول و فشار خون نیز تحت کنترل باقی بماند.

خیساندن کشمش سیاه در آب فواید آن را چند برابر می نماید زیرا باعث افزایش خواص آنتی اکسیدانی آن می گردد.

روزنامه هندوستان تایمز در این مطلب به توضیح مختصرِ بعضی از خواص کشمش سیاه برای سلامتی پرداخته است:

پیشگیری از پوکی استخوان: کشمش سیاه به غیر از پتاسیم دارای مقادیر بسیار بالایی کلسیم است که آن را به یک ماده غذایی ضروری و مفید برای استخوان ها تبدیل می نماید. طبق مطالعات صورت گرفته، ریز مغذی های موجود در کشمش سیاه به جلوگیری از آغاز پوکی استخوان یاری می نماید.

جلوگیری از سفید شدن و ریزش مو: به افرادی که در فصل سرما با مشکلاتی مانند خشکی و شنمایندگی تارهای مو روبرو هستند، توصیه می گردد که روزانه کشمش سیاه مصرف نمایند. این خوراکی حاوی آهن و بعلاوه دارای مقدار زیادی ویتامین C است که جذب سریع مواد معدنی را تسهیل و مواد مغذی مورد احتیاج برای سلامت موها را تامین می نماید.

کنترل فشار خون: کشمش سیاه می تواند تسکین دهنده علائم فشار خون باشد. سطح بالای پتاسیم موجود در کشمش به کاهش سدیم از خون و کنترل فشار خون یاری می نماید.

برطرف یبوست: کشمش سیاه دارای مقادیر زیادی فیبر خوراکی است که مانع از بروز مشکل یبوست می گردد.

پیشگیری از کم خونی: به افراد مبتلا به کم خونی نیز توصیه می گردد به طور منظم از این خوراکی مصرف نمایند زیرا دارای مقدار بالایی آهن است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 19 تیر 1401 بروزرسانی: 19 تیر 1401 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 45919

به "یک میان وعده سالم برای فصل سرما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک میان وعده سالم برای فصل سرما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید