آمریکا صلح در تنگه تایوان را تهدید می نماید

به گزارش مجله سلو بلاگ، مقامات چینی گفتند استقرار ناو آمریکایی در تنگه تایوان صلح و ثبات در این آبراه بین المللی را تهدید می نماید.

آمریکا صلح در تنگه تایوان را تهدید می نماید

به نقل از رویترز، چین از اقدامات تحریک آمیز آمریکا در تنگه تایوان انتقاد کرد.

بر این اساس،مقامات چینی گفتند اقدام آمریکا در عبور کشتی جنگی از تگه تایوان، موجب تنش و ایجاد اختلال در تجارت جهانی می گردد.

چینی ها می گویند وظیفه رصد کشتی های عبوری از این تنگه بر عهده آنهاست و هر گونه دخالت خارجی می تواند منجر به ایجاد درگیری در منطقه گردد.

مقامات بعلاوه چین اعلام نموده اند این تنگه از خطوط قرمز پکن است و دولت تایوان بر استقلال این گذرگاه آبی نظارت کامل دارد.

ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا روز گذشته یک ناو جنگی را در تنگه تایوان مستقر نموده است. مقامات آمریکا ادعا نموده اند این عمل مطابق با قوانین بین الملل حمل و نقل در این آبراه جهانی است و این ناو فقط قصد عبور از تنگه را داشته است.

نیروی دریایی آمریکا در بیانیه ای گفت ترانزیت کشتی به وسیله تنگه تایوان نشان دهنده تعهد آمریکا به تجارت آزاد به وسیله آبراه های اقیانوس هند و آرام است.

در ادامه این بیانیه آمده است: ارتش آمریکا فعالیت خود در زمینه دریانوردی و استقرار ناوگان های جنگی را در هر جایی که قوانین بین المللی اجازه دهند ادامه خواهد داد.

آمریکا براساس تفکر رئالیسم بر این باور است برای جلوگیری از ظهور چین و تبدیل شدن این کشور به یک هژمون منطقه ای باید همان سیاست مهاری که علیه شوروی سابق اتخاذ شد را علیه پکن اجرایی کند. تایوان، دریای چین جنوبی و دریای ژاپن سه منطقه مورد مناقشه و اختلاف میان واشنگتن و پکن محسوب می گردد و استراتژیست هایی همانند جان مرشایمر، سردمدار تفکر رئالیسم تهاجمی از احتمال برخورد میان دو کشور در این سه منطقه یاد می نمایند.

پکن بارها اعلام نموده است برخلاف آنچه تفکر ساده لوحانه لیبرالیسم در نظام بین الملل مطرح می نماید، حاضر نیست منافع ملی خود را فدای روابط تجاری و مالی کند و بدون هیچ مماشاتی پاسخ قاطعی به تهدیداتی که این کشور را به خطر بیاندازد خواهد داد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 5 شهریور 1400 بروزرسانی: 5 شهریور 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 35319

به "آمریکا صلح در تنگه تایوان را تهدید می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا صلح در تنگه تایوان را تهدید می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید