افسوس که در نیمه راه دانشگاه فردوسی و علوم پزشکی مشهد را جدا کردند

به گزارش مجله سلو بلاگ، خبرنگاران/خراسان رضوی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: تاکنون اقدامات بسیار خوبی در دانشگاه های فردوسی و علوم پزشکی مشهد اجرا شده و افسوس که در نیمه راه این دو دانشگاه را جدا کردند.

افسوس که در نیمه راه دانشگاه فردوسی و علوم پزشکی مشهد را جدا کردند

محمد کافی، امشب در جشن هفتادمین سال تاسیس دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه علوم پزشکی مشهد که در دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد برگزار گشت، مطرح نمود: امروز به بهانه ای گرد هم آمدیم تا گذشته را مرور کرده و به آینده سفر کنیم، اما اجزای این سفر را عناصری از گذشته و حال این خطه بزرگ که خراسان می نامیم، تشکیل داده است.

وی ادامه داد: خراسان سرزمینی وسیع در فرهنگ و ادب و هنر است؛ عالمی از این خطه سخن گفته است تا او که تا اعماق آسمان ها به برکت ریاضیات قدرتمندش سیر شده است و آن اسطوره ایران دوستی و خرد پروری که اوج آمال یک ملت بزرگ را در اشعار خود متجلی ساخت، همه از این خطه سر درآورده و بدین سان درخت تنومند علم و فرهنگ خراسان که سال ها پیش کاشته شده بود، برگ زرینش دانشگاه فردوسی مشهد و علوم پزشکی مشهد شد.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد، ادامه داد: دانشگاه هایی که از شکل گیری ظاهری شان 70 سال می گذرد اما ریشه های کهنی دارند. بزرگان فراوانی زحماتی را قبول کردند و به ما سپرده شد و از بزرگانی که در تدبیر و مدیریتش کوشیده اند و این پردیس را برای ما به یادگار گذاشتند و صدها بزرگی که در باروری علم و فرهنگی آن شب و روز کوشیدند، تشکر می کنیم.

وی بیان نمود: خراسان از دیرباز محل کسب علم و علم آموزی بوده و بر ماست بار دیگر نام خراسان را با این دانشگاه ها برای یادگیری و یاددادن زنده کنیم .

کافی شرح داد: دانشگاه فردوسی بیش از 2000 دانشجوی خارجی دارد و تا کنون اقدامات بسیار خوبی در این دو دانشگاه انجام شده و افسوس که در نیمه راه این دو دانشگاه را جدا کردند. آوازه و نام این دو دانشگاه در سراسر کشور باید یکی باشد و ما دو دانشگاه باید از یکدیگر بیاموزیم و جامعه نگر شویم. این موضوع لازمه زیستن در جامعه و اجتماع کنونی است.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد، گفت: این مراسم محصول هم دلی و همکاری بزرگان این شهر، کشور و دو دانشگاه بزرگ علوم پزشکی و فردوسی مشهد است. از تمام سازمان هایی که ما را در این مراسم همیاری کردند سپاسگزاریم، یاد و خاطره تمامی بزرگان و تلاشگران دو دانشگاه را ارج می نهیم و برای آنان که رفته اند، برای روح بلندشان آرامش و برای آنانی که در قید حیات هستند، شادابی می خواهیم. وظیفه بزرگی بر دوشمان است تا دانشجویانی هم تراز با شأن این خطه تربیت کنیم و هنوز در آغاز این راهیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 11089

به "افسوس که در نیمه راه دانشگاه فردوسی و علوم پزشکی مشهد را جدا کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افسوس که در نیمه راه دانشگاه فردوسی و علوم پزشکی مشهد را جدا کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید