برنامه های اولویت دار دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی اعلام شد

به گزارش مجله سلو بلاگ، سرپرست دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برنامه های اولویت دار دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی را خاطرنشان کرد.

برنامه های اولویت دار دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی اعلام شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، حمیدرضا خانکه سرپرست دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، معرفی و توسعه دانشگاه علوم بهزیستی را از برنامه های اولویت دارد بیان کرد و گفت: دانشگاه علوم بهزیستی متفاوت است و ماموریت متفاوتی دارد. این دانشگاه سطح سوم خدمات سلامت یعنی توانبخشی که بسیار با اهمیت است را ارائه می دهد.

وی اضافه نمود: جامعه ما به سرعت درحال پیرشدن است و از طرفی، ما حوادث و سوانح متعددی مثل حوادث ترافیکی داریم که معلولیت های مختلفی را به جامعه تحمیل می نماید، و همچنین بیماری های مزمن، سکته های مغزی و مسائل قلبی و ابتلا های مختلف، سبب شده که احتیاج به خدمات تعریف شده بعد از دوره حاد را داشته باشیم.

سرپرست دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی اضافه نمود: ماموریت دیگر دانشگاه در حوزه سلامت اجتماعی است که حلقه مفقوده در نظام سلامت محسوب می گردد، چون شواهد زیادی نشان می دهد که بیش از 75 درصد سلامت وابسته به عواملی خارج از نظام سلامت است، بنابراین عوامل اجتماعی سلامت خیلی مهم بوده و دانشگاه علوم بهزیستی این بضاعت را دارد که در حوزه اجتماعی مطالعاتی را انجام دهد و شواهد علمی فراوری کند و قسمت مغفول مانده سلامت را پوشش بدهد.

وی ادامه داد: ما در بحران شیوع ویروس کووید 19 هم می بینیم که حجم زیادی از سلامت، تبعیت مردم از توصیه های بهداشتی و درمانی در خارج از نظام سلامت است که تحت تاثیر عوامل فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، باور ها و سرمایه های اجتماعی است لذا در این حوزه نیز دانشگاه علوم بهزیستی می تواند متولی باشد.

خانکه، توسعه مراکز پزشکی و توانبخشی تحت پوشش دانشگاه و ارتباط فعال خدمات توانبخشی با خدمات جامع سلامت را از دیگر برنامه های خود مطرح کرد و گفت: با توسعه مراکز پزشکی و توانبخشی و ادغام خدمات توانبخشی در زنجیره خدمات نظام سلامت، تعریف و تدوین استانداردها، دستورالعمل ها و گایدلاین های مرتبط، امیدوارم بتوانیم زنجیره خدمت توانبخشی در سطح کشور تعریف کنیم.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم بهزیستی، یک دانشگاه منحصربفرد است که بیشترین دانشجویان آن در مقاطع تحصیلات تکمیلی اشتغال دارند، گفت: وجود بیش از 60 درصد دانشجویان در مقاطع ارشد و دکتری، ظرفیت بسیار بالایی است و ما باید متخصصان در رشته های بین رشته ای مورد احتیاج جامعه و در راستای اهداف دانشگاه های نسل سوم که کارآفرینی و فراوری ثروت است را تربیت کنیم.

سرپرست دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی اضافه نمود: بنا به دستور و سیاست وزارت بهداشت، ما باید با وزارت علوم در ارتباط باشیم، ما تنها دانشگاهی هستیم که تعدادی از دانشجویان در رشته های وزارت علوم در دانشگاه ما در حال تحصیل هستند و بنوعی با وزارت علوم در حال ارتباط هستیم و می توانیم یک الگوی پیروز برای ارتباط دو وزارتخانه بهداشت و علوم باشیم.

وی گفت: توسعه و اتمام عملیات اجرایی پروژه های نیمه تمام دانشگاه مانند بیمارستان های ایثار، یافت آباد و اخوان و مشارکت آحاد دانشگاه در زمینه توسعه دانشگاه و تربیت و معرفی مدیران جوان برای احراز پست های مدیریتی و تقویت بدنه مدیریتی دانشگاه، از دیگر برنامه های دانشگاه است.

خانکه از دیگر اولویت های دانشگاه را تسهیل فرآیند تحصیل و فارغ التحصیلی دانشجویان مقاطع ارشد و دکتری که بواسطه شیوع کرونا، خاتمه نامه ها و رساله هایشان متوقف شده و نتوانستند کارشان را انجام بدهند و دانشجویان کارشناسی که کارورزی و واحد های عملی شان متوقف شده و احتیاج به رسیدگی دارد ذکر کرد.

وی با اشاره به علاقه خود نسبت به ارتباط مداوم با بدنه دانشجویی دانشگاه، گفت: ما در کنار دانشجویان هستیم، آنان فرزندان ما هستند و فراق دانشجویان ما را هم رنج می دهد. دانشگاه بدون حضور دانشجو هویت و معنی ندارد، بنابر این باید ارتباطمان را با دانشجویان حفظ کنیم و در کنارشان باشیم.

سرپرست دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی اضافه نمود: ماموریتی که به حوزه دانشجویی سپردم، ارتباط دائم با دانشجویان و پیگیری دغدغه هایشان است. حوزه آموزش هم همینطور، باید به دانشجویان یاری کنیم تا این دوره بحرانی که هم ناشی از شیوع کروناست و هم ناشی از تحریم ظالمانه ابرقدرت هاست، به امید خدا طی گردد.

وی توسعه حوزه پژوهش را از دیگر اولویت های دانشگاه خواند و گفت: امیدوارم بتوانیم در رتبه های پژوهشی و در حوزه فناوری، به صندلی اصلی خودمان دست پیدا کنیم، کمیته تحقیقات دانشجویی از اولویت های بنده است.

خانکه در خاتمه اعلام کرد: خدمات رفاهی کارکنان و دانشجویان از اولویت ها است، برغم اینکه وضع اقتصادی دانشگاه خوب نیست، اما با ارتباطاتی که با بدنه وزارت بهداشت برقرار کردیم، یاری می نمایند تا در این مقطع زمانی بسیار سخت کرونا، پرداخت ها چه در حوزه دانشجویی، چه کارمندی و چه حوزه اساتید، به موقع صورت گیرد تا همکاران در این شرایط سخت اقتصادی، دغدغه حقوق و مزایای خود را نداشته باشند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 آذر 1399 بروزرسانی: 11 آذر 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 24364

به "برنامه های اولویت دار دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه های اولویت دار دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید