خبرنگاران عراق بخشی از احتیاج لبنان به سوخت را تامین می نماید

به گزارش مجله سلو بلاگ، بغداد - خبرنگاران- در سایه بحران مالی شدید لبنان بویژه بعد از فاجعه انفجار بندر بیروت، وزارت نفت عراق امروز از توافق با لبنان برای فروش مقادیری نفت سیاه (مازوت) به لبنان برای تامین بخشی از احتیاج این کشور به سوخت در سال 2021 میلادی اطلاع داد.

خبرنگاران عراق بخشی از احتیاج لبنان به سوخت را تامین می نماید

به گزارش خبرنگاران، در بیانیه وزارت نفت عراق آمده است که احسان عبدالجبار اسماعیل وزیر نفت عراق امروز در جریان ملاقات ریمون غجر وزیر انرژی و آب و برق لبنان بر تمایل بغداد برای تقویت روابط دوجانبه با لبنان و توسعه افق های همکاری و ایستادن در کنار ملت این کشور تاکید نمود.

وی اضافه کرد: توافق شد که در سال 2021 مقادیر محدودی نفت سیاه مازاد احتیاج پالایشگاه های عراق به قیمت بازار جهانی به لبنان فروخته گردد که حجم آن بعدا اعلام خواهد شد.

وزیر نفت عراق توضیح داد: این مقدار نفت سیاه بخشی از احتیاج لبنان به سوخت برای فراوری برق را تامین می نماید و عراق از صادرات این نوع سوخت درآمد کسب خواهد نمود.

وزیر انرژی و آب لبنان نیز ضمن اشاره به این توافق گفت: مسئولان ذیربط در دو وزارتخانه سازوکارهایی را برای اجرای توافق دوجانبه ایجاد خواهند کرد.

وی همچنین از نقش در عراق در ایستادن در کنار مردم لبنان قدردانی کرد.

هیات لبنانی متشکل از شماری از مسئولان وزارت انرژی و آب و برق عراق صبح امروز وارد بغداد شد.

در سایه بحران مالی و مالی شدید لبنان و وقوع حادثه انفجار بیروت، عراق مقادیری یاری در قالب سوخت، گندم و تجهیزات پزشکی به لبنان کرد.

وزیر نفت عراق درپی انفجار بیروت گفته بود که این یاری های سوختی در راستای دستور نخست وزیر کشورش مبنی بر ایستادگی در کنار برادران لبنانی پس از این فاجعه راهی لبنان شد.

وزارت بهداشت عراق نیز به منظور حمایت پزشکی در نتیجه فاجعه انفجار بندر بیروت، 20 تن دارو و لوازم بهداشتی به لبنان ارسال کرد.

در راستای این یاری ها، عراق همچنین برای همدردی با مردم و دولت لبنان با بیش از 13 هزار تن گندم به این کشور یاری کرد.

در پی وقوع آتش سوزی گسترده در یکی از انبارهای مواد آتش زا در بندر بیروت در 14 مرداد 99، انفجار مهیبی روی داد که در اثر آن، شمار زیادی از شهروندان لبنانی کشته و زخمی شدند و خسارت مالی هنگفتی به بار آمد.

پریها: مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 شهریور 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 26520

به "خبرنگاران عراق بخشی از احتیاج لبنان به سوخت را تامین می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران عراق بخشی از احتیاج لبنان به سوخت را تامین می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید