خبرنگاران فشارهای معیشتی به شهروندان با لاک داون

به گزارش مجله سلو بلاگ، تهران- خبرنگاران- در یادداشت روزنامه ایران آمده است: بیانیه رییس جمهوری یک بیانیه درست و مهمی برای حفظ سلامتی شهروندان در دوران کرونا بود. موضوع تعطیل کردن شهرها و افزایش محدودیت ها فقط مخصوص شهروندان ایرانی نیست.

خبرنگاران فشارهای معیشتی به شهروندان با لاک داون

روزنامه ایران سه شنبه 27 آبان در یادداشتی به قلم سعدالله نصیری قیداری رییس دانشگاه شهید بهشتی آورده است: بحث کرونا یک بحث جهانی است و برخی از کشورها با افزایش تعداد مرگ و میرها هفته ها شهرهایشان را تعطیل کردند و به حالت قرنطینه درآورده اند. این موضوع یک هدف دارد و آن هم این است که دولت ها می خواهند از جان شهروندان شان محافظت کنند. اما در ایران شرایط کمی متفاوت است. اقتصاد کشور دچار مشکل است و می دانم که دولت در شرایط سخت و پیچیده ای این کار را قرار است انجام دهد. ابتدا به عنوان رئیس دانشگاه باید بگویم که شهروندان نگران آموزش فرزندان شان نباشند، آموزش به هیچ عنوان تعطیل بردار نیست. آموزش و پرورش و دانشگاه ها، آموزش ها را به صورت مجازی ارائه می دهند. استادان دانشگاه پژوهش را هم تعطیل نکردند و بسکمک از همکارانم در منزل فعالیت های پژوهشی را انجام می دهند.

علاوه این بنده به عنوان یک شهروند از مردم درخواست می کنم که شرایط این روزهای کشور را درک کنند. اگر ستاد ملی کرونا تصمیم به تعطیلی می گیرد، مردم باید پروتکل ها را رعایت کنند. تهران شرایط ویژه و حساس تری دارد و ما می دانیم مردم در شرایط اقتصادی خوبی به سر نمی برند و با تعطیلی کسب و کارها لطمه می بیند اما سلامت آنها مهم تر از هر چیز دیگریست.

وقتی سلامت تهدید شود، اقتصاد هم آسیب می بیند. در این بیماری سلامت آحاد مردم به هم گره خورده است. اگر این دو هفته تعطیل شد، باید همه مردم پروتکل ها را رعایت کنند نمی شود عده ای پروتکل ها را رعایت کنند و عده دیگر به سفر بروند؛ با این رفتارها زنجیره بیماری قطع نمی شود. نهادهای نظارتی باید وارد صحنه شوند اگر تخلفی در این مدت دیده اند باید با متخلف برخورد شود. تا وقتی سلامت مردم در خطر باشد چرخه اقتصاد هم بخوبی نمی چرخد. البته رسانه ها هم باید به کمک دولت بیایند، در این مدت شاهد بودیم زمانی که صداوسیما و رسانه ها به موضوع کرونا بیشتر اهمیت دادند، مردم توجه بیشتر داشتند و مرگ و میر هم پایین آمده بود.

اما درخصوص لاک داون شهر باید بگویم برای شهرهایی با جمعیت بالا مثل تهران هر تصمیمی پیامدهایی را به دنبال دارد و قطعاً بخشی از مردم را حداقل به لحاظ اقتصادی تحت تأثیر قرار خواهد داد اما فراموش نکنیم که بسکمک از مشاغل زنجیر وار به هم ارتباط دارند و اجرای طرح لاک داون با مشکلاتی روبرو خواهد شد که قطعاً باید به حواشی آن توجه کرد البته لاک داون با سیستم مدیریت شهر تهران برای چند روز می تواند تا حدودی بحران بیماری کرونا را کاهش دهد اما فشارهای معیشتی و اجتماعی به جامعه خواهد آورد که باید تمهیدات لازم صورت گیرد.

khaneh-jok-sms.ir: جملات زیبا و دلنشین جدید | جملات آموزنده و زیبا | جملات زیبا از بزرگان را اینجا بخوانید

discountbook.ir: کتاب ارزان | مجله کتابخوانی، بیاید آگاهتر باشیم

منبع: ایرنا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 25194

به "خبرنگاران فشارهای معیشتی به شهروندان با لاک داون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فشارهای معیشتی به شهروندان با لاک داون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید