رقابت نماینده ایرلند در اسکار 2018 در جشنواره جهانی فیلم فجر

به گزارش مجله سلو بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از ستاد خبری سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر، فیلم ترانه گرانیت محصول 2017 ایرلند، کانادا از جمله آثار حاضر در بخش مسابقه بین الملل سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر است.

رقابت نماینده ایرلند در اسکار 2018 در جشنواره جهانی فیلم فجر

درام زندگینامه ای ترانه گرانیت به کارگردانی پت کالینز سال گذشته به عنوان نماینده رسمی سینمای ایرلند به بخش اسکار بهترین فیلم خارجی زبان معرفی گشت.

کارگردان اثر؛ که زندگی جو هینی یکی از بزرگترین خواننده های سبک قدیمی قرن بیستم را روایت می کند، زمانی که فیلمش به اسکار معرفی گشت در سخنانی گفت: جو هینی هنوز یکی از خواننده های بی همتای دوران و سبک خودش است. فکر می کنم او از انتخاب چنین فیلمی به عنوان نماینده سینمای ایرلند در رقابت بین المللی چون اسکار خیلی مسرور می شد.

این فیلم که اولین نمایش جهانی اش را در جشنواره SXSW پشت سر گذاشت، در ساختارش از تصاویر مستند هینی هم بهره برده است.

ترانه گرانیت دومین فیلم بلند داستانی پت کالینز پس از درام سکوت (2012) است که به جشنواره فیلم دوبلین همان سال و جوایز فیلم و تلویزیون ایرلند 2013 راه پیدا کرد و موفقیت هایی را هم به دست آورد.

کالینز که فعالیت های سینمایی اش را از 2002 با مستندسازی آغاز کرد با فیلم جدیدش در سال 2017 به جشنواره های فیلم گال وِی (که جایزه بهترین فیلمبرداری را در آن برنده شد) و هامبورگ رفت.

استیون دالتن منتقد هالیوود ریپورتر درباره درام یک میلیون و سیصد هزار یورویی ترانه گرانیت چنین نوشته است: اگر آندری تارکوفسکی در مناطق روستایی ایرلند بزرگ شده بود، احتمالاً درام زندگینامه ای زیبایی مانند این فیلم می ساخت.

داستان فیلم از این قرارست: جو هینی را خیلی ها یکی از بزرگ ترین خواننده های سبک قدیمی (یا در اصل sean nós) قرن بیستم می دادند؛ هنرمندی که در مناطق ساحلی و دورافتاده کانِمارا در استان گال وِی بزرگ شد و به خاطر استعدادش در هنر موسیقی بورسیه شد و در دوبلین تحصیل کرد. با این وجود، او به خاطر کم رویی تا دهه سوم زندگی اش اجرای عمومی نداشت. هینی در بزرگسالی زندگی پرفرازونشیبی داشت و برای دوره های بلندمدتی در لندن و گلاسکو، کارگری کرد و در طول این زمان بود که همسر و خانواده اش را هم رها کرد اما پس از این که برای اجرا در جشنواره نیوپورت فوک سال 1965 در رود آیلند دعوت شد در آمریکا مستقرو پس از دربانی در نیویورک سیتی به عنوان معلم دانشکده ای در ایالت کِنِتیکِت مشغول به کار شد.

سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر 19 تا 27 آوریل 2018 (30 فروردین تا 7 اردیبهشت 1397) به دبیری سیدرضا میرکریمی در تهران برگزار می شود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 9947

به "رقابت نماینده ایرلند در اسکار 2018 در جشنواره جهانی فیلم فجر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رقابت نماینده ایرلند در اسکار 2018 در جشنواره جهانی فیلم فجر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید