روش های تهیه و فراوری جوهر های ضدجعل روی اسناد امنیتی آنالیز شد

به گزارش مجله سلو بلاگ، مقاله مروری در زمینه پیشرفت های اخیر در زمینه جوهر های فلوئورسانس و فوتوکرومیک ضدجعل برپایه نانوفناوری و نانومواد به وسیله محققان ایرانی در نشریه ACS Nano به چاپ رسیده است.

روش های تهیه و فراوری جوهر های ضدجعل روی اسناد امنیتی آنالیز شد

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، مقاله مروری در زمینه پیشرفت های اخیر در زمینه جوهر های فلوئورسانس و فوتوکرومیک ضدجعل برپایه نانوفناوری و نانومواد به وسیله محققان ایرانی در نشریه ACS Nano به چاپ رسیده است.

نگارش و چاپ مقاله مروری به مدت دو سال به طول انجامید که منجر به ارایه یک مطالعه جامع روی انواع مواد پیشرفته فلوئورسانس، فسفرسانس و فوتوکرومیک برای استفاده به اسم جوهر های ضدجعل شد که درواقع روش های تهیه، فراوری و روش های چاپ این جوهر ها روی اسناد امنیتی مورد بحث قرار گرفته است.

جوهر های فلوئورسانس و فوتوکرومیک دسته جدیدی از مواد پیشرفته هستند که به منظور چاپ علائم امنیتی بر روی اسنادی از قبیل اسکناس، گذرنامه، کارت ملی و دیگر اسناد امنیتی مورد استفاده قرار می گیرند که با توجه به اهمیت آن ها برای سازمان های دولتی، در سال های اخیر تحقیقات گسترده ای بر روی آن ها صورت گرفته است.

این جوهر ها می توانند بر پایه مواد فلوئورسانس و فوتوکرومیک معدنی، آلی و بعلاوه پلیمری تهیه شوند که می توان به مواردی از قبیل نقاط کوانتومی، نقاط پلیمری، نقاط کربنی، نانوذرات پلیمری، ابرمولکول ها و دیگر مواد نوری اشاره نمود. در این مطالعه به آنالیز نقش نانوتکنولوژی در آینده جوهر های فلورسانس و فوتوکرومیک ضدجعل پرداخته شده است که می تواند آینده روشنی از این زمینه تحقیقاتی بسیار مهم را ترسیم کند.

در سال 1395 پروژه تحقیقاتی جوهر های فلوئورسانس و فوتوکرومیک ضدجعل برای اولین بار در کشور شروع گشت. این پروژه در مقیاس آزمایشگاهی پیروزیت آمیز بوده است و در حال حاضر وارد فاز نیمه صنعتی شده است که در صورت پشتیبانی های لازم می تواند منجر به فراوری محصول تجاری قابل استفاده در داخل کشور و حتی سایر کشور ها گردد. این مقاله حال حاضر هم به طور اختصاصی بر فناوری ها و مواد قابل استفاده در تهیه جوهر های ضدجعل معطوف بوده است و می تواند به طور قابل توجهی در پیشرفت های این زمینه تحقیقاتی در آینده تاثیرگذار باشد.

تعداد مقالات منتشر شده و اختراعات ثبت شده در حوزه Anticounterfeiting

در این مطالعه تحقیقاتی امین عبدالهی تحت سرپرستی حسین روغنی ممقانی با همکاری بهاره رضوی و مهدی سلامی کلجاهی از دانشگاه صنعتی سهند تبریز پیروز به چاپ این مقاله مروری 76 صفحه ای در مجله بسیار معتبر ACS Nano در پایگاه انجمن شیمی آمریکا شدند. برای مشاهده جزئیات بیشتر، لینک مقاله را کلیک کنید.

khaneh-jok-sms.ir: جملات زیبا و دلنشین جدید | جملات آموزنده و زیبا | جملات زیبا از بزرگان را اینجا بخوانید

discountbook.ir: کتاب ارزان | مجله کتابخوانی، بیاید آگاهتر باشیم

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 34214

به "روش های تهیه و فراوری جوهر های ضدجعل روی اسناد امنیتی آنالیز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش های تهیه و فراوری جوهر های ضدجعل روی اسناد امنیتی آنالیز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید