قرار دادن کلیپ آموزشی حفاظت از سلامت در اختیار دانش آموزان و والدین

به گزارش مجله سلو بلاگ، استاندار فارس در جلسه شورای آموزش و پرورش استان گفت: همه کلیپ های آموزشی باید برای حفاظت از سلامت در اختیار دانش آموزان و والدین آن ها قرار گیرد.

قرار دادن کلیپ آموزشی حفاظت از سلامت در اختیار دانش آموزان و والدین

به گزارش خبرنگار از ، عنایت الله رحیمی استاندار فارس در جلسه شورای آموزش و پرورش استان فارس با اشاره به اینکه هر دستگاه تخصصی باید مسئولیت عملکرد و تصمیمات خود را بپذیرد و جوابگوی مطالبات مردمی و افکار عمومی باشد، اعلام کرد: آنچه قانونی و جز مطالبات است در هر دستگاه اجرایی به ویژه آموزش و پرورش که با بخش گسترده ای از جامعه در ارتباط است باید در دستور کار قرار گیرد.

او، با تاکید بر اینکه وظیفه آموزش و پرورش مطلعی بخشی و تعلیم و تربیت دانش آموزان است، توضیح داد: نباید اجازه دهیم آموزش و پرورش وجه المصالحه گروه های سیاسی قرار گیرد.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان فارس ادامه داد: اگر فرزندان این مرز و بوم به درستی مطلع شوند و در راستا کسب دانایی و علم قرار گیرند می توانند برای خود تصمیم بگیرند و انتخاب نمایند.

نماینده عالی دولت در استان فارس ، اضافه نمود: هر دستگاه اجرایی باید بتواند نقدها و یا تخریب های احتمالی را در حوزه وظایف خود پاسخ دهد، تا از خدمات آن دستگاه اجرایی در خدمات نظام جمهوری اسلامی و دولت تقدیر گردد.

او، در مورد بازگشایی مدارس از 15 شهریور ماه سال جاری نیز اضافه نمود: در شرایط موجود و با توجه به تصمیمات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا باید به نحوی عمل گردد که هیچ آسیبی به دانش آموزان وارد نگردد.

رحیمی، از سازمان آموزش و پرورش و اداره کل صنعت، معدن و تجارت درخواست کرد با هماهنگی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا همه امکانات مورد احتیاج خود را برای حفاظت از سلامت دانش آموزان فراهم نمایند تا از دغدغه والدین کاسته گردد.

استاندار فارس با تاکید بر اثر بخشی اجرای طرح آجر به آجر برای ساخت مکان های آموزشی با مشارکت خیران، گفت: بی تردید برنامه ریزی و تبلیغات کافی برای اجرای هر چه بهتر این طرح سبب ارتقا مکان ها و زیر ساخت های آموزشی می گردد.

او، اعلام کرد: طرح آجر به آجر این امکان را فراهم می نماید تا مشارکت های کوچک برای ساخت مکان های آموزشی جذب گردد.

استاندار فارس با اشاره به الویت قرار دادن تامین مسکن برای فرهنگیان توضیح داد: راه تحول کشور از راستا آموزش و پرورش می گذرد بنابراین فرهنگیان به عنوان دست اندرکاران این تحول نباید گرفتار تامین معیشت و مسکن باشند هر چند این قشر ارزشمند به رغم همه مسائل و کاستی ها نیز رسالت خود را انجام می هند.

رحیمی، ادامه داد: بهره گیری از املاک مازاد و مولد سازی این املاک در آموزش و پرورش باید شناسایی و در سامانه مربوطه ثبت گردد.

نماینده عالی دولت در استان فارس درباره پرداخت سهم 5 درصدی آموزش و پرورش از پرداخت عوارض شهرداری، اضافه نمود: این موضوع تکلیفی قانونی بوده که درصورت اجرا نشدن نقض قانون است و باید پیگیری گردد.

او، اضافه نمود: این سهم از عوارض شهرداری در هر مکانی که اخذ می گردد باید در همان مکان مورد استفاده قرار گیرد.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه سند تحول آموزش و پرورش به عنوان سندی راهبردی و بالا دستی باید به مورد توجه باشد، اظهار کرد: تکالیف دستگاه های مختلف در این سند معین شده و استانداری به عنوان نهادی نظارتی باید بر چگونگی عمل به این وظایف نظارت کند.

همچنین رئیس شورای آموزش و پرورش استان فارس از آموزش و پرورش و شورای فضای مجازی در اداره کل فرهنگ و ارشاد فارس درخواست کرد که در اسرع وقت کلیپ های آموزشی را تهیه نموده و روش های صحیح حفاظت از سلامت در دوران کرونا را به دانش آموزان و والدین آن ها آموزش دهند.

رحیمی، اعلام کرد: سرویس مدارس باید بخشی نگری را کنار گذاشته و تامین احتیاج ها و خواسته های دانش آموزان را مد نظر قرار دهند.

دریافت تست از دانش آموزانی که علائم ابتلا به بیماری کرونا را دارند نیز از پیشنهادات استاندار فارس برای بازگشایی مدارس در شهر های سفید استان بود.

استاندار فارس با اشاره به شرایط ویژه کرونایی، توضیح داد: هنر یک مدیر دریافت تصمیمات مناسب در شرایط ویژه و بحرانی است.

نماینده عالی دولت در استان فارس در خاتمه اضافه نمود: آموزش و پرورش دستگاهی گسترده است و پاسخ به مطالبات جامعه فرهنگی و خواسته های دانش آموزان در این دستگاه با اعتبارات مبتنی بر درآمد های نفتی سخت است، که دولت تدبیر و امید کوشش نموده امکانات مورد احتیاج برای توجه به آموزش و پرورش را تامین کند.

ت

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 22 مهر 1399 بروزرسانی: 22 مهر 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 21752

به "قرار دادن کلیپ آموزشی حفاظت از سلامت در اختیار دانش آموزان و والدین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرار دادن کلیپ آموزشی حفاظت از سلامت در اختیار دانش آموزان و والدین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید