لبنان، عون: موضوع اصلی نشست گفتگوها حفظ آرامش داخلی است

به گزارش مجله سلو بلاگ، رئیس جمهور لبنان با اشاره به نشست گفتگوهایی که پنجشنبه هفته جاری در کاخ بعبدا برگزار خواهد شد تاکید کرد که موضوع اصلی این مذاکرات حفظ آرامش و صلح داخلی و جلوگیری از تشدید اوضاع است.

لبنان، عون: موضوع اصلی نشست گفتگوها حفظ آرامش داخلی است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری العهد،میشل عون رئیس جمهور لبنان چند روز قبل تمامی گروه های سیاسی لبنان را به منظور بستن راه به روی فتنه، حفظ ثبات کشور و حل مسائل اقتصادی و اقتصادی در تاریخ 25 ژوئن جاری در کاخ بعبدا برای انجام مصاحبه دعوت کرده بود.

میشل عون گفت موضوع اصلی نشستی که روز پنج شنبه جاری در کاخ بعبدا (کاخ ریاست جمهوری) برگزار خواهد شد، محافظت از صلح داخلی و اجتناب از رفتن به سمت شرایط بدتر و خونریزی در کشور است؛ به ویژه بعد اینکه اخیرا شاهد فتنه ها و اعتراضاتی در خیابان های طرابلس و بیروت بوده ایم.

رئیس جمهوری لبنان روز گذشته با اشاره به این که موضوع اصلی مذاکرات بعبدا ممانعت از خونریزی هاست، تاکید کرد که با هدف ایجاد راه چاره هایی برای بحران کنونی تمامی مسؤولیت ها را برعهده می گیرد.

میشل عون تاکید کرد که با صنعت و کشاورزی می توان از واحد پول لبنان(لیره) پشتیبانی کرد و این کار با استقراض از کشورهای خارجی ممکن نیست که در گذشته به آن اعتماد داشتیم. وی در ادامه گفت برای یافتن راه چاره هایی برای بحران کنونی،به عنوان رئیس جمهور لبنان تلاش خواهد کرد ودر حال بازسازی لبنان و جلوگیری از فتنه هاست.

عون در مورد پرونده فساد تاکید کرد که همواره کنندگانی از فساد جاری در کشور شکایت می کنند. وی از آنان خواست تا برای مبارزه با فساد تلاش کنند و در ادامه اضافه نمود با شروع بحران اقتصادی جهانی از طریق جنگ در تعدادی از کشورهای منطقه ، علاوه بر موضوع آوارگان سوری ، که تا انتها سال 2018 لبنان را تحت تأثیر قرار داده است ، براساس آمارهای صندوق بین المللی پول 25 میلیارد دلار متحمل ضرر شده و همچنین زیان اقتصادی به دلیل بسته شدن مرز با سوریه در مدت 9 سال 18 میلیارد دلار تخمین زده می شود.

رئیس جمهور لبنان درباره امکان دستیابی به اصلاحات و ایجاد زندگی مناسب برای ملت لبنان و جلب اعتماد جامعه بین المللی گفت که وی از زمان تصدی پست ریاست جمهوری به شرایط کنونی و دلایل بحران ها توجه کرده و به اعتقاد او بحران های داخلی قابل حل است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 دی 1400 بروزرسانی: 13 دی 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 18835

به "لبنان، عون: موضوع اصلی نشست گفتگوها حفظ آرامش داخلی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لبنان، عون: موضوع اصلی نشست گفتگوها حفظ آرامش داخلی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید