مردم در انتظار یارانه 800 هزار تومانی، یارانه تازه هفته آینده واریز می گردد؟

به گزارش مجله سلو بلاگ، به گزارش خبرنگاران، یک هفته به سرانجام دی ماه به جای مانده است و یارانه بگیران همچنان منتظر وعده دولت برای پرداخت یارانه تازه در این ماه هستند، یارانه ای که قرار بود دو هفته قبل پرداخت گردد اما هنوز خبری از آن نیست.

مردم در انتظار یارانه 800 هزار تومانی، یارانه تازه هفته آینده واریز می گردد؟

دولت اظهار داشت که یارانه ها از دی ماه دو برابر می گردد، معاون مالی رئیس جمهور هم گفت یک خانوار چهار نفره در این ماه 800 هزار تومان یارانه دریافت می نماید، اما تا به امروز همان 355 هزار توماه ماه های قبل را دریافت نموده اند.

یک بازه زمانی که معمولا دولت برای پرداخت یاری های حمایتی خود مد نظر قرار می دهد، سرانجام ماه است. در واقع دولت در روز دهم هر ماه یارانه معیشتی بنزین، بیستم هر ماه یارانه نقدی و آخر ماه نیز یاری حمایتی تازه خود را واریز می نماید؛ بنابراین یک احتمال برای واریز یارانه تازه در هفته آینده است.

خطا در محاسبات دولت

اما به نظر نمی رسد دولت یارانه تازه را در روزهای سرانجامی دی ماه واریز کند، چرا که از یک سو از ابتدا به این موضوع اشاره نموده که افرادی یارانه تازه را دریافت می نمایند که پیش از این یارانه معیشتی دریافت می کردند.

از سوی دیگر نیز دولت میخواهد از منابعی که با حذف دلار 4200 تومانی آزاد می گردد یارانه پرداخت کند، پیش بینی دولت این بود که مجلس در دی ماه حذف دلار 4200 تومانی را تصویب می نماید اما مجلس تاکید نموده که برای موضوعی به این مهمی فوری تصمیم نمی گیرد.

بنابراین محاسبات دولت برای واریز یارانه درست از آب در نیامده و به احتمال زیاد واریز یارانه در روزهای به جای مانده از دی ماه انجام نگردد.

طبق اعلام جزئیات یارانه تازه از سوی دولت، مقرر شد به 60 میلیون نفری که یارانه معیشتی بنزین دریافت می نمایند یارانه تازه پرداخت گردد، 30 میلیون نفر اول که شامل دهک های اول، دوم، سوم و چهارم می گردد مبلغ 126 هزار تومان به ازای هر نفر دریافت می نمایند و 30 میلیون نفر دیگر که شامل دهک های پنجم، ششم و هفتم می گردد مبلغ 90 هزار تومان دریافت می کند.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 13 خرداد 1401 بروزرسانی: 13 خرداد 1401 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 44159

به "مردم در انتظار یارانه 800 هزار تومانی، یارانه تازه هفته آینده واریز می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردم در انتظار یارانه 800 هزار تومانی، یارانه تازه هفته آینده واریز می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید