افزایش کاروان های حج در سیستان و بلوچستان امیدآفرین است

به گزارش مجله سلو بلاگ، خبرنگاران/سیستان و بلوچستان استاندار گفت: افزایش 40 درصدی کاروان های حج و زیارت استان که باعث می گردد دیگر مردم این منطقه با کاروان های سایر استان ها اعزام نشوند، بسیار امیدآفرین است.

افزایش کاروان های حج در سیستان و بلوچستان امیدآفرین است

به گزارش خبرنگاران احمدعلی موهبتی 14 بهمن ماه در نشست با کارگزاران حج و زیارت سیستان و بلوچستان که با حضور علیرضا رشیدیان رییس سازمان حج و زیارت برگزار گردید اظهارداشت: خدمات که انجام می گردد خدمات نظام جمهوری اسلامی بوده و به نام این و آن نیست وقتی این نگاه حاکم گردد خداوند به کارها توفیق داده و اثرگذاری آن ها افزایش پیدا می نماید.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب به سیستان و بلوچستان نگاه ویژه ای دارند اضافه کرد: در این دولت به صورت ویژه فرمایش رهبر معظم انقلاب و 2 کلید واژه گنج پنهان در سواحل مکران و تنگه احد مورد توجه قرار گرفته است.

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه در سیستان و بلوچستان همواره صحبت از محرومیت زده می گردد و این واژه خوبی برای استان نیست اعلام کرد: در واقع کشور از مواهب این استان محروم است.

وی اعلام کرد: در حوزه حاشیه نشینی نیز توجه ویژه ای به سیستان و بلوچستان شده و در راستای مصوبات سفر معاون اول رییس جمهوری در 2 سال قبل 5 هزار و 400 میلیارد تومان اعتبار برای این استان در دولت در نظر گرفته شد.

موهبتی توضیح داد: در موضوع توجه به حاشیه نشینی در سالجاری و سال گذشته بیش از 67 میلیارد تومان در حاشیه نشینی زابل هزینه شده و پنج محله حاشیه نشین این شهر از متن آن شرایط بهتری پیدا نموده است.

وی با اشاره به توجه به بزرگراه های سیستان و بلوچستان گفت: در سالجاری نسبت به سال قبل اعتبار بزرگراه ها 13 برابر شده و بخشی از پروژه های در سطح استان از چابهار تا زابل شروع شده که نشان از توجه جدی به این مهم است.

استاندار سیستان و بلوچستان اعلام کرد: در اسناد بالا دستی ویژگی های مهمی برای استان اشاره شده که مهمترین آن ها ترانزیت و تجارت بوده که برای تحقق این موضوع سرمایه گذاری بسیار خوبی در بندر شهید بهشتی چابهار رخ داده و ظرفیت 2.5 میلیون تن بندر به 8.5 میلیون تن رسیده اما در واقع 15 میلیون تن امکان بارگیری دارد.

وی با اشاره به اینکه در موضوع گازرسانی در سیستان و بلوچستان اقدامات خوبی انجام شد و استان های مختلف مشخص شده و این مهم شتاب بسیار خوبی گرفته اظهارداشت: البته به دلیل اهمیت خط لوله نفت جاسک 6 ماه پروژه گازرسانی به شهرهای این استان با تاخیر روبرو شد اما در ماه جاری با توجه به اتمام پروژه جاسک فراوری لوله های گاز مجددا شروع و امیدواریم در نیمه اول سال آینده گاز به زابل، میرجاوه، خاش و چابهار نیز برسد.

موهبتی گفت: 12 هزار واحد مسکونی در حوزه خانه محرومان سال 98 برای سیستان و بلوچستان سهمیه گرفته شد که به دلیل اقدامات به موقع و کارهای خوبی که انجام گرفت هفت هزار و 500 واحد جدید تشویقی نیز به این استان اختصاص یافت.

وی اعلام کرد: در حوزه مسکن روستایی و مقاوم سازی خانه های سیلزده، پارسال 16 هزار و 250 واحد روستایی ساخته و هشت هزار واحد در حال مقاوم سازی است که با این اقدامات صورت گرفته به میانگین شاخص های مقاوم سازی روستایی کشور خواهیم رسید.

لازم به ذکر است: کلنگ ساخت ساختمان اداری سازمان حج و زیارت سیستان و بلوچستان با حضور علیرضا رشیدیان رییس سازمان حج و زیارت و احمد علی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان نیز بعد از این نشست به زمین زده شد.

قابل ذکر است که این ساختمان با اعتباری حدود 200 میلیارد ریال در حاشیه میدان امام رضا(ع) زاهدان ساخته خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 اسفند 1399 بروزرسانی: 10 اسفند 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 28094

به "افزایش کاروان های حج در سیستان و بلوچستان امیدآفرین است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش کاروان های حج در سیستان و بلوچستان امیدآفرین است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید