خوشنویسی در ایران از اصالتی تاریخی برخوردار است

به گزارش مجله سلو بلاگ، ایرنا/ براساس سخنان قائم مقام وزیر میراث فرهنگی کشور، خوشنویسی در ایران از اصالتی تاریخی برخوردار است.

خوشنویسی در ایران از اصالتی تاریخی برخوردار است

علی دارابی در پیغامی ثبت جهانی پرونده برنامه ملی پاسداری از هنر سنتی خوشنویسی در ایران را به عنوان هفدهمین میراث جهانی ناملموس ایران تبریک گفت و از همه کسانی که برای تحقق این موفقیت ارزشمند همت کردند تشکر و قدردانی کرد.

قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این پیغام گفت: کوشش های ارزنده برای ثبت یکی از مهمترین پرونده های میراث ناملموس ایران در لیست میراث جهانی یونسکو با وجود موانع و دشواری های بسیار به بار نشست و کمیته بین الدول حفاظت از میراث فرهنگی ناملموس در شانزدهمین نشست خود به جهانی شدن پرونده برنامه ملی پاسداری از هنر سنتی خوشنویسی در ایران رای مثبت داد.

وی اعلام نمود: این اتفاق مبارک از آن رو اهمیت مضاعف می یابد که ایران برای نخستین بار در لیست برنامه های خوب پاسداری یونسکو برای محافظت از میراث ناملموس پرونده ای را به ثبت می رساند.

خوشنویسی در ایران برخوردار از اصالتی تاریخی است و ایرانیان از دیرباز در جهت پاسداری از خط و زبان خویش کوشا بوده و هستند. ثبت جهانی خوشنویسی هم تاییدی بر این دستاورد تاریخی و ملی ایرانیان است.

منبع: همگردی
انتشار: 26 فروردین 1401 بروزرسانی: 26 فروردین 1401 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 42002

به "خوشنویسی در ایران از اصالتی تاریخی برخوردار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوشنویسی در ایران از اصالتی تاریخی برخوردار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید