میرکاظمی: برنامه های فرهنگی ساماندهی گردد

به گزارش مجله سلو بلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: توجه به فرهنگ از اولویت های دولت و حاکمیت است، اما باید در حوزه فرهنگی متولی تعیین داشته باشیم.

میرکاظمی: برنامه های فرهنگی ساماندهی گردد

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران از سازمان برنامه و بودجه کشور، امروز نشست هم اندیشی لایحه بودجه 1401 در حوزه فرهنگ با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی برگزار گردید.

آقای سیدمسعود میرکاظمی در این نشست اضافه نمود: با وجود صرف بیش از 2 هزار و 700 میلیارد تومان در هشت سال گذشته شاخص های کلان کشور شرایط خوبی ندارد.

وی با اشاره به ضرورت تغییر ریل اقتصادی بودجه و نحوه اداره کشور گفت: در حال حاضر در بخش فرهنگ یا حوزه های اجتماعی شاهد زیاد شدن سازمان ها و دستگاه ها هستیم درحالیکه این بخش احتیاج به متولی معین دارد.

معاون رئیس جمهور تاکید نمود: در بودجه سال آینده در بخش فرهنگ هم مانند بخش های اقتصادی ما ابتدا برنامه امضا می کنیم و براساس اثربخشی و پیشرفت برنامه منابع تخصیص می دهیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در این نشست، اضافه نمود: منابع اقتصادی در بخش فرهنگ احتیاج به مدیریت بهتری دارد و در کمیسیون فرهنگی دولت طرحی در این زمینه در حال پیگیری است.

سیدمحمد مهدی اسماعیلی توضیح داد: وزارت ارشاد از رویکرد برنامه محوری سازمان برنامه و بودجه در حوزه فرهنگ حمایت می نماید و برنامه های حوزه فرهنگ در این بخش نهایی شده است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی هم در این نشست ضمن حمایت از تغییر ریل اقتصادی بودجه کشور در حوزه فرهنگ گفت: مهم ترین احتیاج فعلی بخش فرهنگی کشور کارآمد و اثر بخش تر شدن منابع و نحوه مدیریت است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 21 دی 1400 بروزرسانی: 21 دی 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 39384

به "میرکاظمی: برنامه های فرهنگی ساماندهی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میرکاظمی: برنامه های فرهنگی ساماندهی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید