چه اندازه قهوه زیاد است؟

به گزارش مجله سلو بلاگ، از کاپوچینو گرفته تا آیس کافی، قهوه برای بسیاری از مردم، به خصوص آمریکایی ها، یک نوشیدنی دم صبح محسوب می گردد. اما آیا این عادت سالمی است و نوشیدن چه اندازه قهوه می تواند ضرر داشته باشد؟

چه اندازه قهوه زیاد است؟

یک مطالعه دانشگاهی در استرالیا نشان می دهد که نوشیدن یک یا 2 فنجان قهوه برای آغاز روز شما احتمالا صدمه ای نخواهد زد - و حتی ممکن است برای شما مفید باشد. محققان دریافتند که نوشیدن شش فنجان قهوه و یا بیشتر در روز می تواند خطر بیماری قلبی را تا 22٪ افزایش دهد.

با توجه به مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، حدود یک چهارم افراد در ایالات متحده به علت بیماری قلبی جان خود را از دست می دهند. بیماری قلبی علت اصلی مرگ در سراسر دنیا است.

به همین علت الینا هیپونن و آنگ ژو، از مرکز مراقبت های استرالیا برای کشف مقداری که کافئین بیش از حد محسوب می گردد و باعث افزایش فشار خون (عامل اصلی بیماری های قلبی) می گردد، دست به کار شدند.

نقطه اوج: شش فنجان- هر فنجان حاوی 75 میلی گرم کافئین

هیپونن در انتشار اخبار دانشگاهی گفت: دانستن محدودیت چیزهایی که برای شما خوب است و آنچه که خوب نیست، مساله ای ضروری تلقی می گردد. او اضافه نمود: با افراط، بدن شما هزینه آن را پرداخت خواهد نمود.

برای این مطالعه، محققان از یک پایگاه داده در انگلستان با بیش از 300 هزار بزرگسال 37 تا 73 ساله استفاده کردند تا متوجه شوند که چگونه ژن متابولیسم کافئین (CYP1A2) ، بر توانایی افراد در تجزیه کافئین و خطر ابتلا به بیماری های قلبی تاثیر می گذارد.

محققان دریافتند افرادی که حامل یک تنوع ژنی بودند، می توانستند تا چهار برابر سریعتر از دیگر افراد، کافئین را بسوزانند. اما هیپونن گفت این بدین معنا نیست که آنها می توانند با خیال راحت قهوه بیشتری بخورند.

قهوه یکی از محبوب ترین نوشیدنی ها در سراسر دنیا است و روزانه تقریبا حدود 3 میلیارد یورو مصرف دارد.

اما هیپونن اشاره نمود که اثر یک فنجان قهوه ممکن است در هر فردی متفاوت باشد.

او گفت: اگر ما یک فنجان را بنوشیم … یک فنجان با مقدار استاندارد، حدود 75 میلی گرم کافئین دارد. اگر فقط به محتوای کافئین نگاه کنیم، یک دابل اسپرسو تقریبا معادل یک قهوه معمولی است. در عین حال، یک آیس لاته در استارباکس(تقریبا مقدار یک لیوان)، حاوی 150 میلی گرم کافئین است.

هیپونن گفت: افرادی که در پی کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی هستند، باید این اعداد را در نظر گیرند.

دکتر گِرِگ فوناروف، متخصص قلب دانشگاه کالیفرنیا و لس آنجلس، این یافته ها را آنالیز کرد. او گفت که مصرف قهوه بسیار سنگین با افزایش میانه خطر ابتلا به بیماری های قلبی همراه است.

وی گفت: اثرات کافئین بر روی قلب در طول زمان، کوتاه و خفیف است، مگر اینکه مقدار مصرف بسیار بالا باشد. قهوه بعلاوه دارای ترکیبات مختلفی است که اثرات آنتی اکسیدان و ضد التهابی دارند.

یک یا دو فنجان قهوه می تواند مزایای خود را داشته باشند. محققان دریافتند شرکت کنندگان در مطالعه که قهوه بدون کافئین می نوشیدند یا به طور کل قهوه مصرف نمی کردند، نسبت به افرادی که 1 یا 2 فنجان قهوه در روز می نوشیدند، نرخ بیماری قلبی بالاتری داشتند.

یافته های این مطالعه نشان می دهد که مصرف قهوه خفیف تنها اثرات فوری کافئین بر قلب مانند افزایش انرژی را دارد.

هیپونن گفت: از مطالعه در خصوص دیگر نوشیدنی های کافئین دار مانند نوشیدنی های انرژی زا و چای نمی توان هیچ نتیجه گیری کرد.

او گفت: مطالعه ما فقط بر روی قهوه تمرکز دارد. یک فنجان قهوه حاوی بیش از 1000 ترکیب شیمیایی است که ممکن است بر سلامتی و خطر بیماری قلبی و عروقی نیز تاثیر بگذارد.

منبع: فوت و فن / webmd.com
انتشار: 21 مرداد 1401 بروزرسانی: 21 مرداد 1401 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 47535

به "چه اندازه قهوه زیاد است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه اندازه قهوه زیاد است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید