کرونا در بچه ها

به گزارش مجله سلو بلاگ، بچه هایی که در سن قبل از مدرسه هستند باید از حضور در مکان های شلوغ تا حد امکان خودداری نمایند؛ البته تا به امروز بروز ویروس کرونا در افراد زیر 14 سال دیده نشده اما احتمال جهش و بروز این بیماری وجود دارد و باید از بچه ها مراقبت های لازم انجام گردد.

کرونا در بچه ها

آیا بچه ها بیماری کرونا می گیرند؟

کرونا ویروس ها میتوانند به وسیله قطرات تنفسی از فردی به فرد دیگر انتقال یابند

کروناویروس ها خانواده بزرگی از ویروس ها و زیر مجموعۀ کروناویریده هستند که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری های شدیدتری همانند سارس، مرس و کووید 19 را شامل می گردد.

کرونا ویروس ها (Coronaviruses) زونا هستند. این بدان معنی است که آن ها نخست در حیوانات (پیش از انسان) بروز می نمایند. برای انتقال ویروس از حیوان به انسان، شخص باید با حیواناتی که حامل عفونت هستند تماس نزدیک داشته باشد. زمانی که ویروس در افراد به وجود می آید ، کرونا ویروس ها میتوانند به وسیله قطرات تنفسی از فرد به فرد دیگر انتقال یابند. (قطرات تنفسی: این یک نام فنی برای مواد مرطوبی است که زمان سرفه یا عطسه در هوا حرکت می نماید.)

پژوهشگران معتقدند که احتمالاً ویروس کرونا از خفاش ها به حیوان دیگر و سپس به انسان منتقل شده است و با توجه به شروع این بیماری از کشور چین، این انتقال احتمالاً در بازار غذای آزاد ووهان چین (شهری که بیماری از آن شروع شد) اتفاق افتاده است.

بیماری کرونا در بچه ها

کرونا ویروس تازه ابعاد ناشناخته زیادی دارد، ولی ان طور که معین است این ویروس فعلاً کاری با بچه ها ندارد و تنها بزرگسالان را درگیر می نماید.

به نظر میرسد بچه ها برابر ویروس کرونا نوعی مصونیت مشهود دارند. تری لین استیلول، متخصص بیماریهای عفونی بچه ها در بیمارستان بچه ها دانشگاه میشیگان می گوید: ما در حال حاضر هزاران مورد بیمار در سطح دنیاداریم. این احتمال وجود دارد که بسیاری از بچه ها هم آلوده شده باشند، ولی بیماری آن ها به حدی محدود و خفیف است که نیازی به درمان احساس نمی گردد، یا اصلاً این بچه ها علائمی نشان نمی دهند که اطرافیان متوجه بیماری شوند.

کودی میسنر، یک متخصص بیماری های عفونی و استاد دانشکده پزشکی دانشگاه تافتز می گوید:تا کنون، به نظر میرسد بیش از 80 درصد از عفونت های[ کروناویروس] بسیار خفیف بوده و مقداری شبیه سرماخوردگی است. حتی به نظر میرسد که بچه ها نسبت به بزرگسالان علایمی خفیف تر هم داشته باشند.

وی به یافته های یک مطالعه کوچک، که در JAMA منتشر شده است، اشاره می نماید. پژوهشگران ووهان، چین، 9 کودک بستری که بعد از آلوده شدن یک عضو خانواده، درگیر کرونا بودند را شناسایی کردند. شرایط سنی این بچه ها از یک ماهگی تا 11 ماهگی متغیر بود. پژوهشگران علائم آن ها را مستند کردند و دریافتند که 4 کودک تب و دو نفر سرفه دارند. میسنر می گوید: این بیماری بسیار خفیف بود و هیچکدام از نوزادان عوارض شدید نداشتند.

شیوه های پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس

در حال حاضر واکسن موثری برای کرونا ویروس ساخته نشده است.

شما میتوانید با رعایت اصول زیر از ابتلا به این ویروس جلو گیری کنید:

√ شست و شوی درست و اصولی دستها با آب و صابون به مدت 30 ثانیه

√ نمالیدن دست آلوده به چشم و بینی و دهان

√ در زمان سرفه و عطسه با دستمال کاغذی جلوی دهان و بینی خود را بگیرید.

√ درصورت نداشتن دستمال کاغذی از قسمت بالای بازوی خود بهره ببرید.

√ دستمال استفاده شده را پس از استفاده در سطل زباله درب دار بیندازید.

√ در صورت مشاهده علائم مشابه آنفولانزا سریعاً به پزشک مراجعه کنید.

√ اگر علائم آنفولانزا را در اطرافیان خود مشاهده کردید از آن ها سریعاً دو متر فاصله بگیرید.

√ موقع احوالپرسی از روبوسی و دست دادن و بغل کردن پرهیز کنید.

√ درصورتی که به آنفولانزا مبتلا شدید در خانه بمانید و مایعات فراوان میل کنید.

ترس بچه ها از ابتلا به کرونا

بچه ها با شنیدن صحبت های بزرگترها و بعلاوه شنیدن اخبار مربوط به ویروس کرونا، به علت این که نمی دانند چه اتفاقی دارد می افتد، بیش از بزرگترها دچار ترس و وحشت می شوند.

به این ترتیب نخست با کسب آگاهی بیشتر در مورد این نوع ویروس و شیوه های مراقبتی که هرروز در پی آنالیز های بیشتر پژوهشگران به روزرسانی می شوند ، خود را آرام کنید و بعد از آن با آرامش و صادقانه با بچه های خود صحبت کنید.

به بچه ها در مورد این ویروس تازه شرح دهید و به آن ها بگویید که تمام محققاندنیا، روی نحوه درمان بیماری ناشی از ویروس کرونا تحقیق نموده و مراقب هستند این ویروس توسعه نیابد. به آن ها بگویید، این بیماری شبیه نوعی سرماخوردگی بسیار شدید است و برای پیش گیری از ابتلا باید تمام موارد بهداشتی را رعایت نمایند.

به بچه ها خویش بیاموزید که چطور باید از خودشان مراقبت نمایند و سپس از آن ها بخواهید تا از افکار و ترس های احتمالی شان بگویند. به این ترتیب می توانید سوء تفاهم ها و ترس های بی مورد آن ها را رفع کنید. حرف زدن با بچه ها و اموزش روش مراقبت از خود به آن ها میتواند از ترس و وحشت بی موردشان جلوگیری کند.

نکته پایانی

همانطور که گفته شد کرونا ویروس تازه ابعاد ناشناخته زیادی دارد و با اطمینان نمیتوان گفت که بچه ها را درگیر نمی نماید پس برای پیشگیری از ابتلای بچه ها باید تا جای ممکن آن ها را از افراد مشکوک به بیماری و محیط های آلوده دور نگه داشت.

منبع: سایت بیتوته

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: راسخون
انتشار: 13 دی 1400 بروزرسانی: 13 دی 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 38083

به "کرونا در بچه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در بچه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید